Еволюция

На тази страница ще ви представим няколко от нашите начални разработки, за да добиете представа за опитите и куража ни да се преборим с Магнитите. 
Сериозните ни опити започнаха през 2012 година. Сериозните ни успехи започнаха една година по-късно, след фрапантен сън, случил се на 24 януари 2013г. по време на който ни се явиха схеми на наши разработки... Нещо да сте чували за "Таблицата на Менделеев"? - също според легендата явила се насън на големия руски учен. Нас не ни учудва това явление, защото то има своето научно обяснение, факт е, че върши работа!
Показваме ви по-важните и интересни конструкции, които сглобихме по Пътя на нашата "борба", включително и неработещите такива, за да не губят нашите изобретателНи последователи време и материали да творят обречени на неуспех апарати. Естествено, ние почерпихме богат опит от нашите несполуки, но както се казва в поговорката - Това е най-трудният Път! - Пътят на Опита! - той е най-дълъг, но и най-поучителен.
Нека нашите следовници продължат усъвършенстването на магнитните апарати на една вече сериозна основа, която поставихме ние. Нека техният Път е по-лек!

Първата наша разработка бе реплика на конструкцията "Перендев", която ни "отвори очите" и ни даде да разберем, че Магнитът няма да се предаде тъй лесно. 
Тази конструкция направена от Майк Бради НЕ РАБОТИ! - поне по начина по който е представена от него и неговият промоутър Алън Стърлинг.

фиг.1. Схема "Перендев"



фиг.2. Вариантът е с отваряне на статорните "челюсти" с магнити, като при тяхното приближаване до ротора, същият трябва да започне да се върти.
Но не би! Трябва да бъде ускорен, и като се остави, постепенно губи обороти и спира.




фиг.3. Майк Бради (вдясно), Алън Стърлинг (вляво) и магнитният двигател "Перендев" - хлапето не се знае чие е?!


  


фиг.4. Вариант на "Перендев" с "нахлузване" на статора върху ротора. Пак отказва да се върти, и естествено спира.


  


И понеже ние бяхме заблудени от един измамен клип с показано (уж) само-развъртане и въртене на този двигател - всъщност не беше показано панорамно, "чисто", самоподдържащо се въртене - решихме и сглобихме следната конструкция.

фиг. 5. Съставните части



фиг.6. Нашата реплика на "Перендев" - поглед отстрани - статорът е вдясно, преди да бъде "нахлузен" (надянат) върху ротора вляво. 




фиг.7. Статор и ротор в "работно" положение. Уви! След развъртане на ротора, същият след свой характерен грохот спира да се върти.


Извод: Независимо от броят им, и как ще се подреждат магнитите в статорните и роторните плоскости, същите тези магнити винаги попадат в равновесно положение едни спрямо други и... Толкоз!
На подобен принцип е изработена реплика на "Перендев" в Аржентина - т.нар. "Ториан III", която обаче има добавено електрозахранване, и... уж самоподдържа въртенето си, но нашето мнение е, че липсва такова и клиповете са фейк.

Последва наше сериозно изучаване на всичко показано и намерено в Мрежата, и ... след денонощни и многомесечни осмисляния и чертежи, изведнъж - по време на сън!!! - ни споходи тази идея:

фиг. 8. Наша собствена схема, развита впоследствие в конструкцията "Терминатор".



фиг.9.  Верижен вариант на "Терминатора" - само на тази фигура е правилният вариант - САМО С ЕДНА верига обхождаща и четирите зъбни колела - виж схемата по-долу.



фиг.10. Следва неправилен начин за поставяне на веригите. Така роторите се движат всички в една посока и конструкцията НЕ РАБОТИ!




фиг.11.

Проблемът с този верижен вариант беше, че така и не успяхме да накараме веригата да не се измъква и да не зацепва... но, какво друго можехме да направим, когато цяла една държава се сриваше, а ние търсехме из селските дворове на тази държава, поне един свестен струг, на който да се изработят важни детайли.
Особено важно - с поставени три вериги, всички дискове ще се въртят в една посока. Това е неправилно! - централният диск (ротор) трябва да се върти в противоположна посока на планетните дискове (ротори).
Правилното поставяне на верижната предавка е, както е показано на следващата схема: 

 Както се вижда, веригата е само една и обхожда последователно всички зъбни колела.

Избягването на проблемите с верижният ангренаж се преодоляват чрез ангренаж от Зъбни колела. 
Излишно е да се "заигравате" с верижен ангренаж, защото той става особено проблемен ако разстоянието между роторните оси се увеличи, а също и ако веригите и верижните колела са в легнало положение - както на фигури 10 и 11.

 Вижте подробности на съответната страница.

Междувременно, покрай "битката с Терминатора", сякаш бяхме открили "Рогът на изобилието"... и като започнаха да ни спохождат идеи и схеми за конструкции с магнити... ама всякакви!!! ... и се видяхме в чудо от това изобилие!!! 
Хубавото е, че още се "лее този Рог"!!! - на добро е!
От следващите фигури е видно многообразието от варианти и модификации които успяхме да сглобим и изпробваме. Някои от моделите са неработещи, но повечето имат много сериозна заявка за развитие и последващо усъвършенстване. 
Някои от тези модели, всъщност дадоха идеите за развитието на другите две наши конструкции - "Terra"и "Tornado".

Следващите названия са "работни" и нямат пряко отношение към обявените такива.

фиг.12.  Мини-бекс - вариант "мотовилка"


Това беше първата от нашите конструкции, която показа завидни възможности - най-вече като скорост на въртене на ротора. Всъщност идеята за тази конструкция произтича от специфичната "стрелка" на конструкцията "V-gate" - в случая тази "стрелка ние разделихме на две последователно разположени нейни "рамена" - налично е едно спускане на едното рамо и изкачване на другото рамо. Другата отлика от "стрелката" на "V-gate" е, че в нашата разработка едното рамо е с насочен навън единия полюс, а другото рамо - с насочен навън противоположния полюс. 
Третата важна отлика е начина по който осцилира актюаторния магнит отстрани.
Тази разработка намери своето развитие в модела "Торнадо", но вече със съвсем нова концепция на разположение на двигателните и актюаторни магнити.

Вариантът на следната снимка НЕ РАБОТИ!
Причината е, че ексцентрикът ПЛАВНО променя позицията при ОСЦИЛИРАНЕ на актюаторния магнит. 
 

фиг. 13. Мини-бекс - вариант "гърбичен""

В този вариант "има хляб". Той позволява скокообразна промяна в положението на актюаторния магнит, оттук и преодоляване на т.нар. "мъртва точка" в зоната на промяна на полюсите на двете магнитни "рамена".

фиг.14. Бекс - вариант "диск с мотовилка" - отново имаме ексцентритет с Плавна осцилация - не работи.



фиг. 15. Бекс - вариант "барабан с мотовилка" - ексцентритет с плавна осцилация - не работи!



фиг.16. Бекс - вариант "дубле" - тези два "кръга" с магнити, дават много далечна асоциация с разработките на М. Йълдъз, но само на вид. Идеята беше да се внедрят между двата "кръга" два срещуположни актюаторни магнити, но последващи други наши разработки ни подсказаха други решения и тази конструкция беше изоставена.



фиг.17. Дино-бекс - друг вариант "гърбица" -  тип наклонен "диск", който да отклонява двупосочно актюаторните магнити.
Големият проблем на тази конструкция беше голямото и несъответстващо тегло на актюаторните магнити, с които разполагахме в тогавашния момент, и съответното само-разбиване на конструкцията поради двупосочното "безумно" лашкане на акт. магнити.



Схемата за поставяне на магнитите на варианта "Дино-бекс" е тази:


Последваха множество други варианти и модификации, всичките под знаменател "изчистване" и "премахване" на излишното, утилизиране на конструкциите с цел опростяване и усъвършенстване, и в последна сметка достигане до работни конструкции и образци, годни за стандартизиране и мултиплициране.
Същите са разделени в три големи групи, съответно: "Terra", "Tornado"и "Terminator".
Подробности за тях - на съответните страници.







1 коментар:

  1. Интересно ако се добави маховик какво ще се получи?! Успех

    ОтговорИзтриване

Привет на творците-изобретатели и Търсачи на Свободна Енергия. За да поддържаме ниво и стил в нашия блог от сайтове, Вашият коментар ще бъде задължително предварително прегледан, като може да бъде публикуван ако привнася нещо творческо към темата на блога и ако е културно и почтително написан.
Благодарим Ви.